Bezpečnostní agentura a první pozice na Google
Společnost PRO SECURITY – web https://www.pro-security.cz/ patří mezi naše nové klienty. Firma se rozhodla po mnohaletém působení v Německu vstoupit také na český trh. Její značka zde byla neznámá a nebylo na co navazovat. Začali jsme od píky.
SEO a PPC jsou v mnoha případech nejefektivnějšími akvizičními kanály
Při vytváření celkové strategie jsme byli samozřejmě limitováni rozpočtem klienta. Museli jsme volit kanály, které budou za přijatelnou cenu přinášet konverze a přivádět tak zákazníky. Logická volba v tomto případě vedla k PPC kampaním a SEO. Jak jsme postupovali v rámci SEO si řekneme v následující případové studii.
„PPC kampaně nejsou nejlevnější, ale zpravidla přinášejí výsledky rychleji než SEO.“
Analýza klíčových slov a obsah
Základním pilířem byla tvorba analýzy klíčových slov. U nově začínajícího klienta jsme bohužel při tvorbě analýzy klíčových slov nemohli vycházet z historických dat. Museli jsme se spolehnout na data, která jsou k dispozici z PPC systémů, a rovněž jsme analyzovali konkurenci. Analýzu jsme využili hned na začátku při návrhu struktury webu a navigace. Byla také nutná při vytváření základního obsahu.
Textu jsme na web připravili opravdu hodně a jsme si jistí, že se tato investice vyplatila. Nebudeme zde rozepisovat, jak jsme přesně postupovali při přípravě obsahu, to by vydalo na samostatný článek. Zmíním jen, že základem bylo pokrýt všechny vybrané fráze, které vyplynuly z analýzy klíčových slov.
Nezapomeňte na meta tagy
Podstatným a často opomíjeným faktorem je také nastavení meta tagů. Meta title a meta description by měli být opravdu sestavené velmi pečlivě. Po spuštění webu samozřejmě tyto prvky dále upravujeme a přizpůsobujeme dle analytiky, ale je vždy dobré při přípravě obsahu na meta tagy nezapomenout. V horším případě nespoléhat na to, že je doplní programátor.
V rámci návrhu obsahu jsme objevili také spoustu frází, které byly spíše vhodné jako téma pro blogové články. Klientovi na web jsme navrhli sekci zajímavostí a novinek, kterou pravidelně aktualizujeme novým obsahem, jenž vychází z analýzy klíčových slov.
Web vytvářejte na osvědčeném systému. Pro klasické webové stránky doporučujeme WordPress
Dalším důležitým krokem při tvorbě webových stránek je kromě kvalitního obsahu, vycházejícího ze skutečné hledanosti, také technicky dobře zpracovaný web. Našim zákazníkům doporučujeme celosvětově nejpoužívanější CMS WordPress.
Výhodou WordPressu je mnoho doplňků, které jsou již hotové a rozšiřují funkcionalitu o nutná vylepšení. V rukou zkušeného programátora je to opravdu silná zbraň. Samozřejmě se musí myslet na zabezpečení a pravidelné aktualizace systému.
Při tvorbě webu je nutné myslet také na technické aspekty
Pohlídat byste si měli zejména:
- Rychlost webové prezentace – změřit ji osvědčenými a důvěryhodnými nástroji. Používáme tyto: https://tools.pingdom.com/ a https://webpagetest.org/
- Technicky validní kód – toto je trochu oříšek, ale zde doporučujeme tvorbu webu svěřit zkušenému developerovi. Vyhnete se tak nemilým překvapením.
- Kvalitní bezvýpadkový hosting a dobře nastavené “cachování”. Opět je zde přímá souvislost s rychlostí webu.
- Zabezpečený protokol https – pokud z webu odesíláte data, například z formulářů, tato data by měla být šifrovaná.
- Správně nastavené robots.txt a mapa webu sitemap.xml pro vyhledávače.
Všimněte si, že jsme vůbec nezmínili fázi tvorbu designu. Ano samozřejmě i ten má vliv na SEO webu. Bez toho, aniž by se uživatel na webu cítil příjemně a našel rychle to, co hledá, není možné počítat s dobrým hodnocením od vyhledávačů.
Chytré vnitřní odkazy jsou nutnost
Vnitřní odkazy jsou taková tajná zbraň, kterou můžete v mnoha případech předstihnout konkurenci. V systému WordPress využíváme systém WPA SEO Autolinker https://wordpress.org/plugins/wpa-seo-auto-linker/, který dokáže komfortně z jednoho místa spravovat a aktualizovat vnitřními odkazy nad celým obsahem webu. Samozřejmostí je opět nastavení odkazů dle analýzy klíčových slov.
Google Analytics a Search Console jsou důležití pomocníci marketéra
Při spuštění nového webu a pro následnou optimalizaci jsme samozřejmě nezapomněli na správné nastavení analytiky. Přes Google Tag Manager jsme nainstalovali měření Google Analytics (dále jen GA) a Search Console. Oba tyto nástroje nám do budoucna umožnily sledovat provoz na webu a správně vyhodnocovat a navrhovat další kroky. Je důležité také správně nastavit měření konverzí pro PPC systémy a cíle v GA.
Když mluvíme o měření, tak je nutné zmínit také nástroje, které využíváme pro měření pozic klíčových slov. Jsou to Rank Tracker a Collabim https://www.collabim.com/. Oba nástroje měří pozice zadaných klíčových slov ve zvolených vyhledávačích. Můžete tak přehledně sledovat, jak si web pro daná slovní spojení vede.
Jak se webu daří po roce provozu s minimálním počtem zpětných odkazů
Webová stránka https://www.pro-security.cz/ je ukázkou, že i bez silného odkazového profilu s dobrým obsahem můžete z vyhledávání získat zajímavou návštěvnost a pozice i na konkurenční klíčová slova. V současné době již začínáme odkazový profil budovat, ale i tak si web vede velmi dobře. Namátkou vyberu několik klíčových slov, na která v době přípravy studie (10. 7. 2020) web dosahuje dobrých pozic.
Bezpečností agentura – celková průměrná měsíční hledanost Seznam + Google 868
Seznam Pozice – 2
Pozice Google/měřeno přes Collabim, lokalita Praha) – 1
Bodyguard – celková průměrná měsíční hledanost Seznam + Google 3000
Seznam Pozice – 6
Pozice Google/měřeno přes Collabim, lokalita Praha) – 7
Soukromý detektiv – celková průměrná měsíční hledanost Seznam + Google 868
Seznam Pozice – 4
Pozice Google/měřeno přes Collabim, lokalita Praha) –9
Z hlediska návštěvnosti si web také vede dobře. Čísla však z důvodu diskrétnosti nebude zveřejňovat.