Jak na tvorbu obsahu pro emailové kampaně?
V online marketingu jistě ze všech stran slýcháváte, že obsah je král internetu. Ano, to je určitě pravda. Ale je důležité naučit se ho využít napříč všemi kanály. Jedním z nich je také email marketing, pomocí kterého můžete efektivně vytvářet a upevňovat vztahy se zákazníky. Jak tvořit obsah pro emailové kampaně, jak takovou kampaň naplánovat, starat se o ni a vyhodnocovat ji?
Proč je email marketing efektivní formou?
Vhodně vytvořená emailová kampaň vám pomůže vytvořit a budovat vztah s vašimi zákazníky. Může pomoci dostat čtenáře na vaše webové stránky, blog nebo sociální sítě. To vše díky tomu, že email se v našich životech velmi dobře usadil. Každý z nás svou emailovou schránku otevře několikrát denně, a pokud nás zaujme pěkně vytvořená emailová kampaň, návštěva propagovaného webu na sebe nenechá dlouho čekat.
Málokdo bude pravidelně sám od sebe navštěvovat váš blog a vášnivě číst všechny vaše příspěvky. V tom množství informací, které nám internet každý den nabízí, si málokterý začínající web udrží své čtenáře na první dobrou. A právě v tuto chvíli přichází na řadu emailová kampaň, pomocí které se svým čtenářům připomenete. Pokud ji umíte správně vytvořit, nastavit a spravovat, lépe se zapíšete do povědomí vašeho internetového publika a začnete s ním efektivně budovat dlouhodobý vztah.
Nejen, že je email marketing cenově dostupný, ale navíc je až 20x efektivnější než běžná média. Použít jej může prakticky každá firma, která chce pozdvihnout svůj business o level výš. Jak ale správně nastavit kvalitní emailing?
Jak na efektivní emailing?
Základem efektivního emailingu je poznávat své zákazníky, pečovat o ně a nabídnout jim obsah, který hledají. To vám pomůže získat stále se vracející spokojené spotřebitele, kteří vás budou doporučovat dál.
To ale není zdaleka vše! Kromě kupní síly a dobrých vztahů se zákazníky získáte díky pravidelné návštěvnosti potřebná data. Ta poté využijete pro další marketingové kampaně nebo k optimalizaci vašich webových stránek. Emailový marketing je také velmi dobře měřitelný. Díky tomu můžete provádět systematické vyhodnocování a testování a své kampaně tak neustále vylepšovat. A přivádět nové a nové zákazníky, to především!
Pochopte souvislosti a vytvořte první plán
Abyste mohli začít tvořit dobré emailové kampaně, musíte nejprve pochopit souvislosti – tedy zejména, jak email marketing funguje, co celá kampaň obsahuje a proč chcete emailing dělat vy (co od něj očekáváte, co vám má přinést, proč se jím zabýváte).
Pokud jste se rozhodli oslovit své klienty se zajímavou nabídkou, ale s vytvořenou kampaní už nebudete umět dobře pracovat a využít její potenciál – oslovte raději zkušené odborníky, kteří vám s celým procesem pomohou tak, aby kampaň dávala smysl, vyplatila se vám a investice do ní se několikanásobně vrátila.
Pokud jste si jistí, že jste správně porozuměli, co je to email marketing a jaký je jeho potenciál, můžete se pustit do práce. Vytvořte si strategický plán, jehož součástí je budování databáze, vytvoření originálního designu i příprava kvalitních textací. Důležitý je také samotný produkt/služba či článek, na který budete v emailingu odkazovat. Pamatujte, že než připravíte první kampaň, je třeba se vzdělávat a postupovat krok po kroku.
Co se týká získávání kontaktů, navrhněte si nejprve postup, jak budete legálně získávat emailové adresy. Nezapomeňte také na návrh datové struktury a segmentaci kontaktů i výběr vhodného systému pro emailingové kampaně.
Komu posíláte email a proč?
Personalizace emailingu je další důležitou součástí tvorby úspěšné kampaně. Pokud budete zákazníkům rozesílat automatizované emaily jako od robota, asi je příliš nezaujmete. Své tržby zvýšíte pouze, když v emailu oslovíte samotného zákazníka, jako kdybyste mu psali přímo vy.
Tento způsob se nazývá personalizace emailových kampaní a zahrnuje i vkládání jména odběratele do textu či přizpůsobení obsahu na základě pohlaví, věku, zájmů a dalších aspektů. Jedině tak můžete potenciálního zákazníka zaujmout a získat si jeho pozornost.
Tvořte kvalitní obsah a vypracujte kalendářní plán
Pokud již máte strategii vašich kampaní pod palcem a sršíte mnoha nápady, na co emailingové kampaně zaměřit, nyní přišel váš čas. Zaměřte se na inboud marketing, všechny vaše nápady dejte dohromady a připravte kalendářní plán. V něm definujte jednotlivé newslettery včetně jejich obsahu a termínu rozesílání.
V této části je důležité soustředit se na obsah, grafiku a textace emailů včetně předmětů. Pamatujte, že předmět je pro odběratele jakousi pozvánkou na váš email. Pokud jej nezaujme, ani si nedá práci s rozklikáváním a čtením zprávy, kterou jste mu poslali. Předmět má být výstižný, jasný, stručný a hlavně – originální.
Nezapomeňte na správné technické provedení
Kromě tvorby kvalitní strategie, kalendářního plánu a špičkového obsahu je důležité zajistit také kvalitní technické provedení. Jedná se zejména o responzivní design, kompatibilitu s emailovými klienty, implementaci výsledného HTML do programu na rozesílání emailů či vytvoření optimalizované landing page.
Mapujte, analyzujte a testujte
Vytvořením efektivní emailingové kampaně vaše práce nekončí, právě naopak – teprve začíná! Po rozesílání emailů mapujte cestu zákazníka na vašich webových stránkách. Díky tomu lépe porozumíte jeho potřebám nebo důvodům, proč váš web opouští bez nákupu. Můžete tak svůj obsah neustále vylepšovat a přizpůsobovat.
Kampaně pravidelně analyzujte a testujte. Nejen, že vám to pomůže vytvořit konkrétní představu, jak je vaše snaha úspěšná, ale své kampaně tak můžete neustále vylepšovat. Postupně zjistíte, na jaké předměty zákazníci nejvíce reagují, jaký obsah je zajímá, v kolik hodin máte emaily rozesílat, jestli je design newsletteru dostatečně přehledný a odběratel se snadno dostane na CTA tlačítko. To vše se díky analyzování a měření dozvíte.
Díky tomu poté můžete vytvořit automatickou komunikaci, která však opravdu musí být, jak se říká „na míru zákazníkovi“. Emailové kampaně, které klienta zaujali nebo přivedli na váš web velké množství nových zákazníků můžete zautomatizovat a opakovat. Tím šetříme nejen čas, ale i peníze. Tyto automatizované emaily však musí být dostatečně personalizované.
Soustřeďte se hlavně na kvalitu
A tím se opět vracíme na začátek, obsah je král – ale pouze ten precizně vytvořený. Upozaďte proto kvantitu a upřednostněte raději kvalitně vytvořené a důsledně naplánované emailingové kampaně. Nezapomínejte na to, že emailingovou kampaní budujete vztah se svým zákazníkem. A budování vztahu je během na dlouhou trať. Na takový běh je důležité se připravit, první nezdary nevzdávat a soustředit se zejména na jasný cíl. S tím vám pomůže perfektně vytvořená marketingová kampaň.
Pokud si nevíte rady, jak na tvorbu obsahu pro emailingové kampaně a jak tvořit tyto kampaně, kontaktujte nás. Jsme profesionálové v oboru a vytvořili jsme opravdu velké množství úspěšných kampaní – ostatně to si můžete potvrdit v našich referencích