Jak SEO copywriting zvyšuje návštěvnost webu?
Co je to SEO copywriting a jak vám pomůže zvýšit návštěvnost na webu?
Pod pojmem SEO copywriting si lze představit klasický copywriting s důrazem na optimalizaci pro vyhledávače. Obsah na web vytváříme pro to, aby byl čtený, zaujal a přivedl nové zákazníky. Pokud však tento obsah není optimalizován, není možné na něj přivést návštěvnost. To v praxi znamená, že můžete mít sice sebezajímavější text nebo článek, ale pokud není vytvořen s důrazem na SEO, pravděpodobně na něj vyhledávače čtenáře nepřivedou. Pojďme si vysvětlit, co je to vlastně SEO copywriting, jaký je jeho cíl a co vše musí takový text obsahovat.
Co je to SEO copywriting a jak funguje?
SEO copywriting kombinuje copywriting s optimalizací pro vyhledávače a výrazně tak zvyšuje návštěvnost webových stránek. Správně optimalizovaný obsah vyhledávače zobrazí těm správným lidem (na základě jejich vyhledávání), díky čemuž se zvedne jak návštěvnost, tak i konverze.
Řekneme-li to zkráceně, aby měl kvalitně psaný obsah na webu nějaký smysl a přiváděl čtenáře, musí copywriting se SEO jednoznačně táhnout za jeden provaz.
Kde se všude používá SEO copywriting?
- PR články
- Články na blog
- Popisky produktů
- Webové texty, texty do kategorií
- Publikační plány, obsahové strategie
- Metapopisky a titulky
- Nadpisy, mezinadpisy…
Jak se správně optimalizuje text?
My v Bubák.cz před přípravou obsahu nejprve analyzujeme konkurenční weby a soustředíme se zejména na to, jak si vedou v SERP a jestli jsme schopni napsat hodnotnější obsah.
Pro každý obsah si pečlivě tvoříme analýzu klíčových slov. Nepíšeme jen tak bez rozmyslu, pocitově, ale držíme se připravené analýzy a obsah vytváříme podle SEO zásad. Připravujeme publikační plán a obsah strukturujeme tak, aby byl čtivý, zajímavý, a kromě svého SEO přínosu skutečně zaujal.
Zaměřujeme se nejen na textový obsah, ale také na ten multimediální, který má též obrovskou váhu. Klademe důraz na uživatelský zážitek a přivedením čtenáře na web to pro nás rozhodně nekončí.
Co vše musí správně optimalizovaný text obsahovat?
Optimalizace textu může být prvotním záměrem, ale lze ji též aplikovat v poslední fázi článku. I přesto bychom však článek měli ihned od počátku psát s ohledem na SEO. Podívejme se na základní pravidla a technické faktory, které nesmíme během psaní SEO obsahu opomenout.
- Meta title a meta description
- Správně napsaný titulek – hlavní nadpis (poutavý, výstižný…)
- Strukturovaný obsah – bold, kurzíva, mezinadpisy (H1, H2…), odrážky
- Vhodné užití interních a externích odkazů
- Delší text, alespoň 2 NS
- Příjemná čtivost článku
- Různé formy klíčových slov
- Grafické prvky, videa, obrázky s ALT popisem
- CTA
Možná si říkáte, proč je nutné kombinovat klasický copywriting se SEO, a v čem je tento způsob lepší? Odpověď je jednoznačná. Můžete jistě psát skvělé články, dobře otextovat weba copywriting používat i bez SEO, ale v tomto případě se jedná o tzv. pocitový copywriting. To znamená, že při psaní sázíte pouze na pocity, a doufáte, že to vyjde. Že váš článek zaujme, bude čtený, přivede nové zákazníky. Ale ono ejhle, je zde větší šance, že si váš článek nikdo nepřečte a vaše práce přišla vniveč.
SEO copywriting, na rozdíl od předchozího, více pracuje s fakty a je podložen důslednou analýzou klíčových slov. Obsah optimalizujete dle vyhledaných klíčových slov, což pomůže vaše stránky dostat na přední pozice ve vyhledávačích a přivádět z nich přirozenou návštěvnost.
Jaký je cíl SEO copywritingu?
Cílem SEO copywritingu je vytvoření takového obsahu, který bude odpovídat na vyhledávání a přivádět na webové stránky nové návštěvníky. Vhodně optimalizovaný text se postupně dostává na první pozice ve vyhledávačích a zajišťuje si tak pravidelnou organickou návštěvnost.
S tím souvisí dosažení co nejlepší rovnováhy mezi obsahem a klíčovými slovy optimalizovaným textem. Obsah by tedy na jedné straně měl být čtivý a zajímavý, na druhé straně přesně strukturovaný a pro Google dostatečně pochopitelný. Podle toho vyhledávače následně určují, zda je tento váš text lepší než od konkurence a jestli je umístí na lepší pozici ve vyhledávání.
Také bychom neměli zapomenout na finální fázi SEO copywritingu, a tedy evidenci použitých klíčových slov v Collabim, jejich měření a vyhodnocování. Veškerý optimalizovaný obsah na závěr měříme, především přes Google Analytics, a zjišťujeme, jak si vede a jestli přivádí návštěvnost. Pokud ano, článek pravidelně aktualizujeme a snažíme se jej neustále vylepšovat. Případně hledáme podobné téma a seskupujeme do seriálu.
Potřebujete pomoci se SEO copywritingem? Rádi vám pomůžeme a připravíme řešení na míru! Mrkněte na naše reference nebo nás rovnou kontaktujte.