Je možné vytvořit originální web s cenou do 20.000 Kč?
Tak na tuto otázku jsme si museli odpovědět při tvorbě webových stránek pro našeho dlouholetého klienta https://www.lodpraha.cz. Odpověď je trochu šalamounská, a to ANO i NE. Nám se to zde povedlo. Jak jsme se zadáním poprali a jakou cestu jsme zvolili, popisujeme v této případové studii.
Jaká je cena malé webové prezentace služby nebo produktu
Jestliže chceme klientovi vytvořit opravdu kvalitní a prodejně funkční webové stránky na klíč, tak v rámci ceny do 20000 Kč to bude velmi složité, ne-li nemožné. Pojďme se podívat na celý proces tvorby webových stránek v jednotlivých bodech:
- Úvodní analýza a seznámení se s projektem klienta
- Analýza klíčových slov
- Příprava konceptu a wireframe
- Textování projektu
- Příprava designu
- Kódování a implementace designu na CMS
- Naplnění obsahem
- SEO obsahu a nastavení analytiky
- Spuštění, předání
Pokud jste někdy webové stránky tvořili, jistě mi dáte za pravdu, že každá z výše uvedených částí je zpravidla nezbytná a sama o sobě náročná. Na celém procesu se podílí několik profesí: marketér, designér, programátor a textař. A nedílnou součástí musí být samozřejmě laskavý klient. I když budeme mluvit o webu „menšího“ rozsahu, do ceny 20.000 Kč se bez zásadních kompromisů nedostaneme.
Pojďme hledat kompromisy
Už zpočátku bylo jasné, že bez zásadních ústupků se neobejdeme. Jednotlivé fáze jsme museli zásadně redukovat. Co jsme si mohli dovolit vynechat najdete níže.
- Úvodní analýza a seznámení se s projektem klienta
- Analýza klíčových slov
- Příprava konceptu a wireframe
- Textování projektu
- Příprava designu
- Kódování a implementace designu na CMS
- Naplnění obsahem
- SEO obsahu a nastavení analytiky
- Spuštění, předání
Analýza a seznámení se s projektem
Majitel webových stránek lodpraha.cz je náš dlouholetý klient. Současný web je již druhou prezentací na stejné doméně. Klientovo podnikání dobře známe a jsme s ním ve stálém kontaktu, proto nebylo potřeba vytvářet analýzu projektu a s konceptem se složitě seznamovat.
Analýza klíčových slov, SEO, analytika a copywriter
Analýzu klíčových slov jsme rovněž nerealizovali. Nebyl k tomu důvod. Klientovo podnikání není postaveno na návštěvnosti z vyhledávačů. Klient používá web čistě jako vizitku a prezentaci pro agentury.
Obsah jsme převzali z původního webu. Tady musím uznat, že obsah má rezervy a jistě by bylo vhodné jej přepsat. Bohužel do rozpočtu se již tato část nevešla, a proto snad někdy v budoucnu. Klient rovněž nestojí o analytiku webu, je to škoda. Osobně zastávám názor, že i když jej data z provozu webu nyní nezajímají, tak do budoucna to může být jinak.
Wireframe projektu
Wireframe pro projekt tvoříme zejména proto, abychom si s klientem ujasnili představu budoucího webu a sjednotili očekávání. V tomto případě jsme jej vypustili. Mohli jsme si to dovolit, protože jsme klientovi hned zezačátku vysvětlili, že web bude postaven na jedné z dostupných šablon WordPress pluginu Oxygenbuilder. Klient tedy tuto šablonu viděl a mohl si tak přibližně představit výsledek.
Jaké byly požadavky klienta na redesign?
Když jsme tedy řekli, co jsme z procesu tvorby webu vynechali, pojďme se podívat na to, co bylo nutno realizovat.
- Bylo potřeba aktualizovat a lépe strukturovat texty.
- Vybrat fotografie dodané zákazníkem i z fotobanky.
- Navrhnout grafickou podobu.
- Vytvořit web.
- Naplnit web obsahem.
V předchozím odstavci jsme už nastínili, že web je postavený na CMS WordPress.Tento systém máme rádi a stavíme na něm většinu klientských webů. Následně ve spojení s nástavbou Oxygenbuilder nám pak umožňuje rychle a efektivně přenést navržený design do funkční podoby.
Abychom byli úplní, tak jsou zde i mouchy. Výsledný kód je méně „čistý“ a web mírně zpomalí. Jeho výhody to ale bohatě kompenzují.
Jak jsme si s realizací poradili a spokojenost klienta
Asi nebude tajemství, že rozpočet jsme zvládli dodržet. Důležitější byla ale spokojenost klienta. Jedním z klíčových požadavků byla rychlost realizace. Díky zvolenému postupu jsme celý projekt zvládli do 3 týdnu od zadání.
Základní KPI klienta pro redesign byla:
- Zvýšit přitažlivost webu pro zákazníky.
- Přehlednost a použitelnost na všech platformách od desktopu, tabletu až po mobilní telefony.
Troufáme si říci, že toto bylo splněno také. Webová stránka lodpraha.cz jasně a konkrétně vysvětluje svým návštěvníkům, co nabízí. Nevynechali jsme ani velmi důležité USP, tedy proč by měli zákazníci absolvovat plavbu právě touto lodí. Díky Virtuálním prohlídkám se mohou detailně seznámit s tím, na co se mohou těšit. K dispozici jsou také ceníky, nabídka služeb a nezbytný kontakt.
A co je nejdůležitější? Web se líbí zákazníkům! Tuto zpětnou vazbu jsme získali od klienta. Pokud je tedy spokojený klient, my také.